▼ Produkcja i naprawy
Zakład Usługowy Elektroniki Optel, ul. Brożka 3, 30-347 Kraków | Copyright © 2015 - 2022 || www.zueoptel.pl | www.zueoptel.com || optel@zueoptel.pl | optel@zueoptel.com
☎ / 📠 +48 12 656 50 59 | NIP: 6792002620 | REGON: 350162651
Dzisiaj jest
UWAGA: Zmieniamy adres jednej z naszych stron. Z serwisu www.optel.cc.pl przesiadamy się na www.zueoptel.com. Wpisanie starego adresu www.optel.cc.pl powoduje obecnie automatyczne przeniesienie do naszej nowej strony. Nie jest to błąd Waszej przeglądarki, ani próba podszywania się pod naszą Firmę.
Elektroniczny regulator PROPT zapewnia regulację obrotów przetwornicy elektromaszynowej w wagonie tramwajowym 105N w zależności od temperatury otoczenia elementów rozruchowych, mierzonej w ciągły sposób przez czujnik elektroniczny umieszczony w pobliżu elementów oporowych rozrusznika. Zmiana obrotów przetwornicy dokonywana jest płynnie, za pomocą przerywnika tranzystorowego wykonanego w nowoczesnej technologii, w zakresie od prędkości minimalnej (przy temperaturze otoczenia rozrusznika ok. 35°C) do maksymalnej (przy temperaturze powyżej 75°C). W zakresie temperatur rozrusznika mniejszych od ok. 35°C, gdy chłodzenie elementów rozruchowych wagonu nie jest wymagane, regulator PROPT utrzymuje obroty przetwornicy na poziomie niezbędnym do zapewnienia zasilania obwodów sterujących i pomocniczych wagonu, przy minimalnym poziomie hałasu.
Regulator PROPT jest umieszczony w metalowej obudowie z radiatorem, przystosowanej do mocowania do tablicy montażowej, np. w skrzyni aparatowej za stanowiskiem prowadzącego. Montaż urządzenia wymaga niewielkich przeróbek w obwodach rozruchu i zasilania silnika przetwornicy oraz przeciągnięcia dodatkowego przewodu z okolic rozrusznika w pobliże stanowiska prowadzącego (miejsca zamocowania regulatora). Na obudowie regulatora umieszczono sygnalizacyjne diody świecące, które umożliwiają natychmiastowe określenie stanu pracy regulatora i przetwornicy.
Urządzenie jest oryginalnym rozwiązaniem ZUE Optel. Więcej na temat regulatora PROPT można przeczytać w pliku informacji technicznej.