▼  Produkcja i naprawy

Zakład Usługowy Elektroniki Optel, ul. Brożka 3, 30-347 Kraków  |  Copyright © 2015 - 2022  ||  www.zueoptel.pl  |  www.zueoptel.com  ||  optel@zueoptel.pl  |  optel@zueoptel.com

 ☎  / 📠  +48 12 656 50 59  |  NIP: 6792002620  |  REGON: 350162651

Dzisiaj jest 

UWAGA: Zmieniamy adres jednej z naszych stron. Z serwisu www.optel.cc.pl przesiadamy się na www.zueoptel.com. Wpisanie starego adresu www.optel.cc.pl powoduje obecnie automatyczne przeniesienie do naszej nowej strony. Nie jest to błąd Waszej przeglądarki, ani próba podszywania się pod naszą Firmę.

⯁  Pionowa bariera optyczna do ochrony drzwi wagonu tramwajowego

Zespół pionowej bariery optycznej złożony z kilku nadajników LED ZDS, odbiorników toru optycznego OT i sterownika STO służy do ochrony drzwi wagonu tramwajowego i stanowi alternatywne rozwiązanie dla standardowych fotokomórek stosowanych w tramwajach. W przypadku niektórych konstrukcji drzwi jest to praktycznie jedyne rozwiązanie zapewniające ochronę pasażerów.
Nadajniki optyczne ZDS wykonane są w formie zespołów diod świecących mocy umieszczonych w hermetycznych obudowach metalowych montowanych w stopniach drzwi wagonu. Nadajniki emitują światło zielone lub czerwone, sygnalizując pasażerom stan zabronienia lub zezwolenia na przechodzenie przez drzwi. Sygnał ten jest równocześnie wykorzystywany przez odbiorniki optyczne OT, umieszczone na górnej krawędzi otworu drzwiowego, do wykrywania obecności przeszkód w świetle tego otworu oraz do sygnalizacji optycznej miejsca wystąpienia przeszkód w strefie ochrony drzwi. Nadajniki i odbiorniki są połączone z pojedynczym sterownikiem toru optycznego STO, montowanym w komorze drzwi lub w jej pobliżu, który steruje pracą nadajników, analizuje sygnały z odbiorników i wytwarza odpowiednie sterowania dla automatyki wagonu.
Wymiana standardowych fotokomórek na oferowaną przez nas pionową barierę optyczną wymagana stosunkowo niewielkich zmian w okablowaniu wagonu. Oferujemy pełną pomoc techniczną w zakresie montażu, uruchomienia, regulacji i sporządzania odpowiedniej dokumentacji technicznej.
Zespół bariery optycznej jest stosowany z powodzeniem, między innymi, w wagonach GT6, GT8S, E1+C3.