Sterownik pociągowy ZSG do wagonu EU8N
Diagnostyka i naprawy
Sterownik pociągowy ZSG zarządza automatyką wagonu EU8N. Pojazdy EU8N powstały na bazie sprowadzonych z Wiednia dwukierunkowych wagonów silnikowych E6 i doczepnych c6. Wagony te zostały przebudowane na jednokierunkowe i wzbogacone o środkowy człon niskopodłogowy. Modernizacja została przeprowadzona przez Stację Obsługi i Remontów MPK SA w Krakowie.
Sterownik ZSG zarządza wszystkimi ważnymi urządzeniami wagonu, w tym podrzędnym względem niego sterownikiem wagonowym EFB, rozruchem, hamowaniem, kontrolą poślizgu, piasecznicami, nawiewem, oświetleniem, sygnałami sterującymi dla automatów drzwiowych i innymi zespołami automatyki wagonowej.
Od lutego 2021 roku wykonujemy diagnostykę i naprawy sterowników ZSG.
Sterownik wagonowy EFB do wagonu EU8N
Modernizacja i naprawy
Sterownik wagonowy EFB wspomaga automatykę wagonu EU8N i pełni funkcję podrzędną względem sterownika pociągowego ZSG. Sam sterownik jest bardzo podobny do urządzenia stosowanego w wagonach E2, które są wciąż eksploatowane w Wiedniu, i składa się z szeregu kart umieszczonych we wspólnej kasecie. Na życzenie MPK SA w Krakowie przystosowaliśmy pewną ilość sterowników wagonu E2 do pracy w pojeździe EU8N.
Obecnie prowadzimy serwis zarówno przerobionych przez nas, jak i oryginalnych sterowników EFB.
System SIMATIC do wagonu N8
Diagnostyka i naprawy
System sterowania procesami przemysłowymi SIMATIC został wprowadzony na rynek przez firmę Siemens AG w 1958 roku i był pierwszym na świecie rozwiązaniem modułowym. Od tej pory powstało kilkanaście generacji i odmian systemu. Znalazł on również zastosowanie w pojazdach szynowych, między innymi w dwukierunkowych wagonach tramwajowych N8.
System SIMATIC steruje rozruchem i hamowaniem wagonu, kontroluje poślizgi i steruje piasecznicami w trybie automatycznym. Urządzenie wykonane jest w formie kasety zawierającej szereg wymiennych kart pełniących określone funkcje. ZUE Optel naprawia wszystkie karty wchodzące w skład kasety SIMATIC i zapewnia przetestowanie systemu jako całości.
Lista kart systemu Geamatic naprawianych przez ZUE Optel
|
|||||
---|---|---|---|---|---|
Nr | Symbol karty | Nr | Symbol karty | Nr | Symbol karty |
1. | GA-BR 10A | 8. | GA-BR 55-01 | 15. | GA-BR 70A |
2. | GA-BR 36A | 9. | GA-BR 56A | 16. | SKW-1 |
3. | GA-BR 21A | 10. | GA-BR 85 | 17. | GA-BR 60 |
4. | GA-BR 30A | 11. | GA-BR 86A | 18. | AUSF 1 |
5. | GA-BR 42-05 | 12. | GA-BR 90b | 19. | GA-YTV 71B |
6. | GA-BR 41A-04 | 13. | GA-BR 91A | 20. | GA-TN 92A |
7. | GA-BR 41A-07 | 14. | GA-TV 74 | 21. | GA-TV 73 |
System Geamatic do wagonu E1
Modernizacja i naprawy
System Geamatic odpowiada za automatyczne dobieranie parametrów rozruchu w zależności od warunków trasowych w wagonie tramwajowym E1. Urządzenie ma konstrukcję modułową i wykonane jest w formie kasety, w której umieszczono szereg wymiennych kart z własnymi czołówkami. Każda karta pełni w urządzeniu konkretne funkcje i, na ogół, zawiera elementy regulacyjne. Wykonujemy naprawy i regulacje wszystkich modułów wg listy poniżej i uruchamiamy kompletne kasety.
▼ Produkcja i naprawy
Zakład Usługowy Elektroniki Optel, ul. Brożka 3, 30-347 Kraków | Copyright © 2015 - 2022 || www.zueoptel.pl | www.zueoptel.com || optel@zueoptel.pl | optel@zueoptel.com
☎ / 📠 +48 12 656 50 59 | NIP: 6792002620 | REGON: 350162651
Dzisiaj jest
UWAGA: Zmieniamy adres jednej z naszych stron. Z serwisu www.optel.cc.pl przesiadamy się na www.zueoptel.com. Wpisanie starego adresu www.optel.cc.pl powoduje obecnie automatyczne przeniesienie do naszej nowej strony. Nie jest to błąd Waszej przeglądarki, ani próba podszywania się pod naszą Firmę.