Kaseta EFB w wagonieSterownik pociągowy ZSG do wagonu EU8N
Diagnostyka i naprawy

Sterownik pociągowy ZSG zarządza automatyką wagonu EU8N. Pojazdy EU8N powstały na bazie sprowadzonych z Wiednia dwukierunkowych wagonów silnikowych E6 i doczepnych c6. Wagony te zostały przebudowane na jednokierunkowe i wzbogacone o środkowy człon niskopodłogowy. Modernizacja została przeprowadzona przez Stację Obsługi i Remontów MPK SA w Krakowie.
Sterownik ZSG zarządza wszystkimi ważnymi urządzeniami wagonu, w tym podrzędnym względem niego sterownikiem wagonowym EFB, rozruchem, hamowaniem, kontrolą poślizgu, piasecznicami, nawiewem, oświetleniem, sygnałami sterującymi dla automatów drzwiowych i innymi zespołami automatyki wagonowej.
Od lutego 2021 roku wykonujemy diagnostykę i naprawy sterowników ZSG.

 

Kaseta EFB w wagonieSterownik wagonowy EFB do wagonu EU8N
Modernizacja i naprawy

Sterownik wagonowy EFB wspomaga automatykę wagonu EU8N i pełni funkcję podrzędną względem sterownika pociągowego ZSG. Sam sterownik jest bardzo podobny do urządzenia stosowanego w wagonach E2, które są wciąż eksploatowane w Wiedniu, i składa się z szeregu kart umieszczonych we wspólnej kasecie. Na życzenie MPK SA w Krakowie przystosowaliśmy pewną ilość sterowników wagonu E2 do pracy w pojeździe EU8N.
Obecnie prowadzimy serwis zarówno przerobionych przez nas, jak i oryginalnych sterowników EFB.

 

Karta kasety sterownika SIMATICSystem SIMATIC do wagonu N8
Diagnostyka i naprawy

System sterowania procesami przemysłowymi SIMATIC został wprowadzony na rynek przez firmę Siemens AG w 1958 roku i był pierwszym na świecie rozwiązaniem modułowym. Od tej pory powstało kilkanaście generacji i odmian systemu. Znalazł on również zastosowanie w pojazdach szynowych, między innymi w dwukierunkowych wagonach tramwajowych N8.
System SIMATIC steruje rozruchem i hamowaniem wagonu, kontroluje poślizgi i steruje piasecznicami w trybie automatycznym. Urządzenie wykonane jest w formie kasety zawierającej szereg wymiennych kart pełniących określone funkcje. ZUE Optel naprawia wszystkie karty wchodzące w skład kasety SIMATIC i zapewnia przetestowanie systemu jako całości.

 

 

Lista kart systemu Geamatic naprawianych przez ZUE Optel

 

Nr Symbol karty Nr Symbol karty Nr Symbol karty
1. GA-BR 10A 8. GA-BR 55-01 15. GA-BR 70A
2. GA-BR 36A 9. GA-BR 56A 16. SKW-1
3. GA-BR 21A 10. GA-BR 85 17. GA-BR 60
4. GA-BR 30A 11. GA-BR 86A 18. AUSF 1
5. GA-BR 42-05 12. GA-BR 90b 19. GA-YTV 71B
6. GA-BR 41A-04 13. GA-BR 91A 20. GA-TN 92A
7. GA-BR 41A-07 14. GA-TV 74 21. GA-TV 73

 

System Geamatic do wagonu E1
Modernizacja i naprawy

System Geamatic odpowiada za automatyczne dobieranie parametrów rozruchu w zależności od warunków trasowych w wagonie tramwajowym E1. Urządzenie ma konstrukcję modułową i wykonane jest w formie kasety, w której umieszczono szereg wymiennych kart z własnymi czołówkami. Każda karta pełni w urządzeniu konkretne funkcje i, na ogół, zawiera elementy regulacyjne. Wykonujemy naprawy i regulacje wszystkich modułów wg listy poniżej i uruchamiamy kompletne kasety.

Produkcja i naprawy

Offer

Zakład Usługowy Elektroniki Optel, ul. Jana Brożka 3, 30-347 Kraków  |  Copyright© 2015 - 2021  ||  www.zueoptel.pl  |  www.optel.cc.pl  ||  optel@zueoptel.pl  |  optel@optel.cc.pl

Telefon: +48 12 656 57 38  |  NIP: 6792002620  |  REGON: 350162651

  1. pl
  2. en

 Systemy sterowania wagonów - modernizacja i naprawy